Thursday, April 29, 2010

Hati ini merintih...

Sayu terasa pabila mendengar alunan bacaan Al-Quran
membuat aku kembali menginsafi diri ini
kekadang terlena, terlupa pada keagungan Illahi
Ya Allah...ampunilah diri ini yang hina

Dikala hati diundang perasaan sedih, kecewa, lemah
Tidak tahu pada siapa ingin ku adukan perasaan yg terpendam
Ku sujud pada-Mu...memohon ketenangan untuk diri ini
Air mata kekadang mengalir tatkala berada di tikar sejadah

Ya Allah...ampunilah diri ini...
Berikanlah kekuatan pada diri ini
Untuk aku menepis segala dugaan dan hasutan syaitan
Yang sentiasa berlegar di sekelilingku

Ya Allah..sesungguhnya hanya Engkau Yang Maha Mengetahui
Apa yang kuinginkan, apa yang kuidamkan
Pimpinlah diri ini dan tunjukkanlah padaku jalannya
Walaupun aku tahu aku xlayak untuk meminta ini dan itu

Kerana...
Aku sering lupa...sering lalai padaMu...
Ya Allah...aku berharap agar Engkau mendengar luahan hati ini
Walaupun hanya secebis....

Dan sesungguhnya aku rindu pada-Mu....




0 comments:

Related Posts with Thumbnails

WELCOME!


New Updates!

Jom KLIK! KLIK!